Wat zou het toch heerlijk zijn als je omzet gewoon doorloopt terwijl je er niets voor hoeft te doen! Helaas, ik zal je uit de droom helpen, dat kan zelfs ik je niet leren… Je zult er altijd een inspanning voor moeten leveren.
Wat ik je wel kan leren is hoe je die inspanning zo klein mogelijk kan houden! Ik werk veel met zorgprofessionals en ondernemers in de zorg die cliënten 1 op 1 adviseren. Dat is natuurlijk super fijn, al die persoonlijke aandacht, maar ook erg kostbaar. Je kunt je tijd natuurlijk maar één keer gebruiken!
Veel voorlichting en advies kan je eenvoudig ook aan meerdere mensen tegelijk geven. Zo kun je van 1:1 -> 1: een paar-> 1: veel gaan in een paar stappen. Je moet alleen de juiste middelen zoeken.
1 : 1
Dat zijn je gebruikelijke clienten, ze komen voor persoonlijk advies. Je uurtarief laat je bepalen door wat anderen doen, of door wat de verzekeraars vergoeden. Wat nu als je deze dienst in gaat zetten als VIP behandeling…
1 : een paar
Als je echt naar je diensten kijkt, vertel je dan in één week 20 keer hetzelfde tegen andere mensen? Kan dat niet slimmer…
1 : veel
Wat jij weet, weten je clienten niet. Daarom komen ze naar jou. Je bent in hun ogen de expert, ook al wil je het zelf nog niet onder ogen zien. Kan je die expert status niet gaan gebruiken om veel mensen te bereiken…
Denk je dat dit voor jou situatie ook toepasbaar is, maar weet je niet hoe je dit moet aanpakken? Ik hoor graag van je!