• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Marloes Collins

Marloes Collins

Kennis delen & content marketing

  • Home
  • Blog
  • Over
  • Allergie
  • Inspiratie
    • Boeken
    • Online Training
      • Zelf Een Online Programma Ontwikkelen
    • Summit (online event)
      • Zelf Online Event Organiseren
  • Kennis Centrum
    • in één klap je EXPERT status laten stijgen
      • Templates
      • Modules
  • Contact

Blog

Handige tools voor digitale marketeers

9 april 2022 by marloes collins

𝗥𝗲𝗺𝗼𝘃𝗲𝗕𝗚: met één klik verwijder je de achtergrond van een foto
​​
𝗦𝗮𝘃𝗲𝗳𝗿𝗼𝗺.𝗻𝗲𝘁: copy-paste een Youtube url en download de video

𝗛𝘂𝗻𝘁𝗲𝗿.𝗶𝗼: zoek emailadres op
​
𝗞𝗮𝗽𝘄𝗶𝗻𝗴: Kniptool voor video & afbeeldingen
​
𝗥𝗲𝗰𝗼𝗿𝗱𝗰𝗮𝘀𝘁: video-schermopname
​
𝗖𝗹𝗼𝘂𝗱𝗰𝗼𝗻𝘃𝗲𝗿𝘁: alle bestanden omzetten

𝗗𝗶𝗰𝘁𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻.𝗶𝗼: App zet alles wat je zegt om in tekst
​
𝗖𝗮𝗽𝘁𝘂𝗿𝗲 𝗙𝘂𝗹𝗹 𝗣𝗮𝗴𝗲: handige screenshot tool voor de volledige pagina zonder te knippen en plakken
​
𝗣𝗗𝗙𝗱𝗿𝗶𝘃𝗲: vind Engelstalige boeken

Categorie: ondernemen

Event afgelast? Leve je event!

12 maart 2020 by marloes collins

Kansen zijn er genoeg. Is je live event afgelast? Je sprekers hebben hun agenda toch al leeg; wat let je om het online te doen? Je publiek kan lekker thuis alles volgen en ook de exposanten kun je gewoon een ‘stand’ bieden. Tuurlijk, het zal anders zijn dan de bedoeling was, maar met een beetje inzet wordt het ook een feestje!

De exposanten kan je exposure geven door ze hun pitch te laten opnemen, die kan je als ‘reclameblok’ bij de sprekers vertonen. Ook kan je een goodiebag maken en die per post (leuk!) of digitaal (wat minder impact) verstuurd naar alle deelnemers. Of de eerste 50 geregistreerde, of de eerste 100. Net wat jij wilt! Zeker als mensen een kaartje kopen, of misschien al gekocht hebben, is dat een hele leuke oplossing!

Eenvoudig zelf je online event organiseren

De lezingen plan je net zoals op je live event gewoon in, en met een beetje hulp van ons wordt het vast een succes! We hebben een do-it-yourself pakket, daar kan je direct mee aan de slag. Alle emails, vragen en technische handelingen worden stap voor stap uitgelegd. Een kind kan de was doen.

Of wil je dat wij het event voor je opzetten en regelen

Dat kan ook. Wij draaien er onze hand niet voor om. We hebben al meerdere (online) events georganiseerd, met een paar honderd tot enkele duizende deelnemers. Zet je klant centraal en maak er wat van! Wil je onze hulp? Stuur even een email en we bespreken de mogelijkheden graag met je!

 

Categorie: ondernemen, profileren

Funnel maken (in New Zenler)

2 januari 2020 by marloes collins

Nieuw jaar, nieuwe kansen. Nieuwe website, nieuwe funnel. Dat is het in het kort 🙂
De lange versie staat hieronder, ik zal precies beschrijven wat ik ga doen.

Ik heb diverse weggevers, freebies, gratis downloads of hoe je het ook noemt. Die zijn allemaal voor verschillende doelgroepen, je hebt niets aan histamine arme recepten als je het FODMAP arm dieet wilt proberen, dus diverse leads pagina’s voor diverse leads.

Hoe ziet een (basis) email funnel eruit?

Het belangrijkste is dat je bedenkt wat het doel is van je funnel. Je wilt graag dat mensen zich aanmelden op je nieuwsbrief. Want? Dan kan je kennis delen en laten zien dat jij hun probleem kunt helpen oplossen.  Dus je digitale weggever moet zo aanlokkelijk zijn dat ze zonder na te denken hun – heel waardevolle – email adres aan je geven.

Stap 1 Gratis weggever

Je gratis weggever per email versturen als iemand zich aanmeld voor je nieuwsbrief. Dat kan je automatisch laten doen in bijvoorbeeld New Zenler zodat je er geen omkijken naar hebt.

Stap 2 Dank je wel pagina met een laag geprijsde aanbieding maken

Na het aanmelden voor je nieuwsbrief stuur je de aanmelder naar een speciale dank-je-wel pagina. Op deze pagina kan je een tekst zetten met wat ze kunnen verwachten, een korte video om ze te bedanken én ze een eenmalig aanbod doen. Het is slim om dat aanbod echt alleen éénmalig te doen, als ze het wegklikken is het ook echt weg. Denk aan een ebook voor een paar euro of een week lid worden van je club voor een euro. Het is een goed idee om er ook een tijdslimiet aan te verbinden, dus dat ze het aanbod alleen binnen 3 uur kunnen krijgen.

Stap 3 De weggever versturen

Ja, duhhh. Natuurlijk moet je de weggever ook echt versturen per email! Zet in de email ook gelijk dat ze het adres moeten toevoegen aan hun ‘vertrouwde contacten’ zodat ook de volgende mails die je gaat versturen niet in de reclame map terecht komen! In de eerste email kan je het aanbod om binnen de tijdslimiet je aanbod te kopen zetten, als je ten minste de mail direct laat verzenden.

Stap 4 Vervolg emails versturen

In de komende dagen of weken, net wat je wilt, kan je een aantal emails laten versturen. Een bewezen systeem is een serie van 4 emails waarbij je in de eerste drie emails kennis deelt en in de vierde een aanbod doet. De kennis die je wilt delen gaat altijd over het oplossen van het probleem van de lezer. Vertel ze ‘wat’ ze kunnen doen om hun probleem aan te pakken, nooit het ‘hoe’. Kies 3 onderwerpen, 1 per mail. En beperk je dus ook echt tot 1 onderwerp. Het is verleidelijk om veel te vertellen, maar doe dat niet! In de vierde mail, je aanbod mail, vertel je  wel over het ‘hoe’ en wat jij doet om daarbij te helpen.

Stap 5 Plan nieuwsbrieven in

Of ze nu wel of niet direct van je aanbod gebruik maken, als ze zich niet afgemeld hebben van je lijst kan je ze nog steeds warmhouden. Dat doe je door regelmatig nieuwsbrieven te versturen. In het begin vond ik de afmelders vervelend, maar inmiddels niet meer. Afmelders zijn  niet mijn ideale klanten… Wat zet je in de nieuwsbrief? Ik verstuur 2 nieuwsbrieven per maand, op dinsdag. In de zomer verstuur ik maar één nieuwsbrief per maand. De data staan in mijn agenda voor het hele jaar. In elke nieuwsbrief staat een aanbod, vaste plaats, onderin de email. Verder vul ik de nieuwsbrief met stukjes kennis, een recept, een nieuw product wat ik ben tegengekomen of een nieuwsartikel van een patiëntenvereniging of uit de krant. Ik gebruik https://trello.com/ voor mijn team, één van de borden gaat over de nieuwsbrief. Elke datum heeft een eigen bord, iedereen kan daar een tekst / link of plaatje toevoegen zodat we alles bij elkaar verzamelen. Op de dag dat de nieuwsbrief verzonden moet worden hebben we (bijna) altijd al meer dan genoeg om hem te vullen!

Wat je ook het beste kunt doen

Op elke pagina, dus je pagina met de weggever, de dank-je-wel pagina en alle andere belangrijke pagina’s in je funnel je Facebook Pixel plaatsen. Hiermee kan je precies tracken hoe je funnel loopt en ze een re-targeting advertentie tonen. Mijn lieve vriendin Ria Kaashoek geeft daar trainingen over, echt een aanrader!

Categorie: ondernemen

Tools – New Zenler

1 januari 2020 by marloes collins

Er is een nieuwe tool waar ik echt weg van ben: New Zenler. Het is een all-in-one pakket voor mensen die online business willen genereren zonder allerlei codes, websites en losse plugins te gebruiken. Eén punt waar alles samenkomt, en nog zeer betaalbaar ook.

Ik heb voor een beperkt aantal mensen een speciale uitnodigingscode, mail me even als je toegang wilt.

Wat is New Zenler?

Het is een op marketing principes gebaseerd systeem waar je cursussen in kunt plaatsen, emails kunt versturen, communitie kunt bouwen,  lead- en funnel pages kunt aanmaken, sales pagina’s kunt opstellen, en binnenkort ook webinars kunt geven. Het vervangt dus je mailprovider, webinarsoftware, video opslag, leadpages, Udemy / Teachable en nog veel meer. Nu in de beta-fase kost het hele systeem ongeveer 300 euro per jaar. Er zit standaard zo veel bij: 25.000 email adressen opslag, mogelijkheid voor 3 eigen domeinen, onbeperkt aantal online trainingen, je kunt zelfs diverse trainers toewijzen aan een online cursus ….

Je kunt  – met deze link – een gratis account aanmaken zodat je eerst even rustig rond kunt kijken.

Laat je me even weten wat je ervan vind?

Categorie: ondernemen

Profileren voor professionals

3 december 2019 by marloes collins

Op de EFAD in Berlijn, bijeenkomst van Europese diëtisten, sprak online diëtist Zanna Hofstede de bezoekers toe over online profileren. Ze deelde daar haar kennis over hoe ze haar volgers betrekt in haar dagelijks werk en hoe ze hen bereikt. Om haar kennis niet verloren te laten gaan hebben we onlangs een webinar georganiseerd waar ze je graag meeneemt in haar online wereld. Je kunt het webinar hieronder bekijken.

We weten dat veel professionals en ondernemers worstelen met hun zichtbaarheid op Facebook, Instagram en andere kanalen. Mocht je na het kijken van de opname ook denken, ik wil minder stress over wat ik ga posten? Doe dan mee met onze training die we speciaal voor dit doel opgezet hebben: Content Zonder Stress. We zorgen er samen voor dat op één avond al je posts voor de maand januari klaar staan! Hoe relaxed ga je dan 2020 in?

Categorie: instagram, profileren

Kennis delen = content marketing

18 augustus 2018 by marloes collins

content marketingIs kennis delen een mooi woord voor content marketing? Wat is content marketing dan eigenlijk? Het is een benadering van de markt die zich richt op het maken en delen van waardevolle, relevante en samenhangende informatie, met als doel je ideale doelgroep aan te spreken en ze te verleiden om met je in zee te gaan.

Je zou dus eigenlijk zeggen dat de stelling waar is, kennis delen is content marketing.

Maar niet iedereen kijkt er zo tegenaan. Je kent ze vast wel, van die mensen die bloggen tot ze een ons wegen, recepten delen of laten zien hoe je iets maakt of doet. Alle bezoekers zijn er superblij mee, elke dag nieuwe volgers en likes, geweldige reacties en heel veel ‘dank je wel’ berichten. Echt gaaf dat iedereen het zo leuk vindt wat je doet! Alleen raak jij uitgeblust… want er komt geen cent binnen!

Dat is natuurlijk niet erg als het om een hobby project gaat, dan neem je gewoon wat gas terug. Maar als er op een gegeven moment te veel tijd in gaat zitten is het allemaal niet zo leuk meer en zou het zeker fijn zijn als je er ook iets aan over houdt toch? Daar is volgens mij de scheidslijn tussen kennis delen en content marketing, geld verdienen met je kennis. En dat is toch echt het leukste wat er is!

Voorbeelden van Content Marketing die wat opleveren

Voor Allergieplatform en fodmap-dieet.nl werken we al vele jaren aan het delen van kennis. Met het delen van kennis helpen we heel veel mensen en verdienen er zelf ook nog aan. Ideale situatie, want dan kan je blijven doen wat je het leukste vindt om te doen!
We hebben de afgelopen jaren onze kennis gedeeld met de volgende diensten en producten:

  • boeken (te teller staat nu op 14 titels)
  • zelfzorgprogramma’s
  • evenementen (van workshops tot enorme beurshallen)

Ik ben ervan overtuigd dat je altijd een doel voor ogen moet hebben bij het delen van kennis. Wat is jouw doel? Je moet dat eerst helder hebben, wat wil je bereiken met je kennis (en dus content)…

  • potentiele klanten bereiken
  • naamsbekendheid opbouwen
  • gezien worden als authoriteit

Elke van de genoemde voorbeelden kan daarbij helpen. Mijn eerste event was in de RAI, ik kan je dat niet adviseren, dat liep volledig uit de hand. Het idee was om een kleine beurs te organiseren voor mensen met een allergie, maar het werd groter en groter… Uiteindelijk is alles goed gekomen, maar een gelijkmatige groei die stapje voor stapje gaat is wel wat fijner voor je nachtrust en zenuwen kan ik je vertellen!

Categorie: profileren

  • Ga naar pagina 1
  • Ga naar pagina 2
  • Ga naar pagina 3
  • Interim pagina's zijn weggelaten …
  • Ga naar pagina 5
  • Ga naar Volgende pagina »

Primaire Sidebar

Categorieën

  • ondernemen
  • profileren
    • instagram
  • test case

© 2023 · marloes collins ·