Heb je wel eens meegedaan aan een Summit? Je ziet het vooral in het buitenland vaak, een congres wat zich volledig online afspeelt. Het is dus eigenlijk een congres, maar dan zonder dat je een locatie hoeft te zoeken.
Ideaal zou je denken, dat scheelt een hoop geregel! Maar niets is minder waar, in plaats van het regelen van de locatie, de hapjes en drankjes, ben je nu tijd kwijt aan het regelen van andere zaken. Super leuk om te doen, want vaak kan je een veel groter publiek bereiken dan bij een fysieke bijeenkomst. Je bent niet gebonden aan reistijden, hotels, reiskosten en rekening houden met dieetwensen bijvoorbeeld.
De programmering van een Summit werkt hetzelfde als bij een normaal congres; je hebt sprekers die op bepaalde tijden een lezing verzorgen. Dus je moet sprekers benaderen, afspraken met ze maken, zorgen dat ze op tijd ‘komen’, dat de inhoud in orde is, kwaliteit waarborgen en ga zo maar door.
Het is supergaaf dat wanneer je zo je best hebt gedaan op een mooi programma dat er voldoende bezoekers of deelnemers zijn. Die benader je net zoals je een live congres zou organiseren. Dus via je nieuwsbrief, advertenties en versturen van persberichten. Maar nog veel leuker: als je het goed aanpakt, dan werk je met affialites die ook gaan promoten. Je deelt dan samen de opbrengst, dus je wordt er beiden beter van.
Meer weten over het organiseren van een summit of congres? Kijk dan even hier.